7/2 Uitslag clubkampioenschap 2018!

Winnaar clubkampioenschap 2018: Peter Reit

De eerste clubkampioenschappen van Brouwvereniging Rotterdam vond 5 februari plaats op de verenigingslocatie in Overschie!

Een deelnemersveld van 13 thuisbrouwers streden om de titel Clubkampioen en slechts 1 ging er met die titel vandoor. Proficiat Peter Reit! Zijn Münchener Helles kreeg de hoogste score van de jury met het lovende commentaar: “Hier kunnen we wel een paar halve liters van drinken”.

Plaats 2 en 3 zijn veroverd door respectievelijk Matthijs van der Lugt (Saison) en Frank Van de Graaf (Dubbel). Een eervolle vermelding werd gegeven aan Jean-Paul Lekkerkerker voor zijn IPA.

De jury bestond uit Etienne Vermeulen (Kaapse Brouwers/Brouwerij de Molen), Eric van der Lugt (Brouwerij Noordt) en Vincent Rijken (Brouwerij de Molen). Er is beoordeeld op stijlkenmerken en technische uitvoering. Tijdens de prijsuitreiking werd het niveau van de thuisbrouwers geprezen. Na afloop zijn de juryleden bedankt voor hun tijd en expertise met een passend presentje.

Al met al was het een geslaagde avond met veel bieren om te proeven en waardevolle feedback om mee naar huis te nemen. Op naar de clubkampioenschappen 2019!

Je kunt het recept van Peter’s Munchener Helles hier downloaden als Brouwhulp XML bestand

John van Dam

John

Hobbybrouwert sinds 2016 (full grain), maar was al eerder aan het klooien met extracten en pannen op het fornuis.