Over de vereniging

In april 2015 is de Rotterdamse Brouwvereniging opgericht. De vereniging is ontstaan na een aantal jaren  ontmoetingen bij verschillende brouwers thuis. Na verloop van tijd is de wens ontstaan een eigen plek te creëren voor deze bijeenkomsten. De vereniging bestaat uit een netwerk van brouwers, van professionals tot thuisbrouwers uit Rotterdam en omstreken.

Adres: Burgemeester Bosstraat 46, 3043 GD, Rotterdam
IBAN:  NL29 INGB 0006 8578 83
BIC: INGBNL2A
Contact: bestuur@brouwvereniging.nl
BTW: NL8551.65.455.B01
KvK: 63276216

Onze brouwzaal

Het brouwhuis is fysieke plek om te ontmoeten en te brouwen. In het brouwhuis staat een brouwautomaat waar leden mee aan de slag kunnen. In de brouwzaal is ook een breed assortiment aan hop, basis- en speciaalmouten aanwezig voor de leden.

April 2015:

April 2016:

Verenigingsactiviteiten

Als vereniging ondernemen we de volgende activiteiten:

• Het organiseren van regelmatige bijeenkomsten en proeverijen.
  • Eens in de zoveel tijd een ‘Big Brew’, een grote gezamenlijke brouwsessie waarbij veel kennis en techniek wordt uitgewisseld.
  • De gezamenlijke inkoop van materialen en ingrediënten tegen de beste prijzen.
  • Het organiseren van een jaarlijkse clubwedstrijd waarbij de inzendingen beoordeeld worden door een professionele jury.
  • Helpen en adviseren bij de bouw van brouwapparatuur.
  • Het geven van workshop over het brouwen van bier.
  • Gezamenlijke onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan het brouwhuis van de vereniging.